Fem filmer…

… som är baserad på litterära verk hittad hem till mig i förmiddags. Närmare bestämt:

  • Sense and Sensibility (1995)
  • Extremely Loud & Incredibly Close (2011)
  • Breaking Dawn, Part 2 (2012)
  • The Hunger Games (2012)
  • The Perks of Being a Wallflower (2012)

Jag har inte sett nummer ett eller tre hittills i listan, men de andra filmerna har jag redan sett och ville äga. Man kan bland annat läsa om vad jag tyckte om Extremely Loud & Incredibly Close på min blogg. Man kan även läsa vad jag tyckte och tänkte om Breaking Dawn, Part 1 på bloggen. Jag kan ju för övrigt meddela att jag ju i alla fall har läst böckerna som filmerna baseras på i två av de fem fallen (närmare bestämt Hunger Games och Twilight, men att jag i det första fallet inte har läst mer än första boken). Sense and Sensibility ska jag faktiskt se i filmvetenskapen. Jag passade även på att köpa tre filmer utöver de här, bland annat Kopps och Jalla! Jalla!.

Kommentera gärna!

