Tematrio: snyggingar

tematrio[1]Den här veckan har Lyran skrivit: ”Det har ramlat in en del otroligt snygga böcker i brevlådan den senaste veckan, vilket inspirerat till detta något ytliga ämne. Jag brukar sällan fästa särskilt stor vikt vid en boks omslag, men vissa är ju helt enkelt snyggare än andra. Berätta om tre böcker med snygga omslag – visa gärna bilder!”

Jag håller med om att jag i alla fall allt som oftast inte är den bokligt ytliga typen, men ibland så tar det emot att läsa en bok med ganska icke-tilltalande bokomslag oavsett vad jag tycker om min egen reaktion. Det är ju också så att man såklart har en del favoriter i sin egen hylla och jag tror att jag oftast faller för det stilrena, och också ofta för svarta eller mörka omslag. De tre jag räknar upp blir bara tre av många snyggingar:

1. Nattens cirkus av Erin Morgenstern:

13037318_O_1[1] (2)

 

 

 

 

 

2. Montecore av Jonas Hassen Khemiri:

imagesBIJSCQU5

 

 

 

 

 

3. New Moon av Stephenie Meyer:

New-Moon-280[1]

 

 

 

 

 

4 thoughts on “Tematrio: snyggingar

Kommentera gärna!

