21 frågor

Jag lånade denna enkät, eller i alla fall 21 frågor, eller… början på meningar som jag har avslutat, av Sandra på ctrlread.se. Hos Sandra kan ni även läsa vart hon har lånat, eller ”stulit”, den.

Jag heter Elina (Annie).
Jag är för tillfället hemtentamensförfattare.
Jag är bra på att strukturera och planera och ändå stressa en del…
Jag tycker inte om spindlar och annat med, tyvärr, löjligt många ben.
Jag är dålig på att vara helt ensam (tänk vilken tur att jag har katter när sambon är iväg på jobb!).
Jag läser ofta två böcker samtidigt (och en hel del filmvetenskaplig kurslitteratur). Just nu läser jag bland annat Ru.
Jag gillar när jag hittar tiden att göra det jag vill.
Jag sjunger gärna (särskilt i bilen) men inte sådär jättebra direkt…
Jag älskar min familj, både den jag biologiskt är en del av och den jag valt själv.
Jag är inte speciellt bra på att komma sent. Jag skäms ofta över sådana situationer och är i princip ändå aldrig mer sen än fem, tio minuter…
Jag föredrar lugna morgnar och kvällar, i alla fall på vardagarna.
Jag tycker om choklad otroligt mycket. Men självfallet är den som godast om man tar och unnar sig choklad då och då.
Jag är beroende av regelbundenhet i frukost, lunch, middag (åtminstone!). De gånger jag inte ätit på ett par timmar förvandlas jag till ett känslomonster!
Jag har på mig mjukisbyxor och en riktigt skön tröja (utöver underkläder och strumpor). Jag tycker det är skönast att klä ner sig väl hemma efter jobbet eller när det är ”hemmahelg”.
Jag dricker te med en uns honung (en favoritsmak är cactus).
Jag lyssnar på en spinnande katt och surret från min dator.
Jag blir arg på människor som redan har en klar bild av andra grupper människor. Hur ska de ge människor en ärlig chans? Förstår de inte hur många potentiellt goda människor de kanske aldrig kommer få bekanta sig med?
Jag blir rädd av att se på nyheterna och inse hur världen kan se ut när den är som sämst. Det värsta är brott, krig och obotliga sjukdomar.
Jag önskar mig som vanligt mycket lite i takt med att min födelsedag närmar sig (det är precis samma sak inför jul).
Jag är pinsamt dålig på att manövrera en Iphone (sambon har en och jag blir tokig!).
Jag är uppväxt i ett hus i skogen i Småland.

Det här var min typ av enkät. Och nu: tillbaka till hemtentamensskrivandet (där jag analyserar Låt den rätte komma in (bland annat) i filmformat)!

5 thoughts on “21 frågor

Kommentera gärna!

