I Am Pusheen the Cat

i-am-pusheen-the-cat-by-claire-belton[1]Jag slängde med I Am Pusheen the Cat i samband med att jag beställde min bokcirkelbok och ville komma undan fraktfritt. Jag känner igen Pusheen från Facebook och Facebookchaten i och med att jag ofta sänder denna kisse istället för smileys. Och jag har tyckt att Pusheen ser ut lite som min kisse Tuva. Grejen är ju bara att Tuva är helgrå (ja, det heter något annat på kattspråk egentligen, men jag benämner henne grå) och långhårig… Men med Stormy i ekvationen (den ljusgrå lilla katten som är långhårig och sällskapar Pusheen i vissa sammanhang) och min egen Reva (den lilla, men korthåriga och randiga katten i vårt hushåll) är det ännu trevligare att ha tagit sig an detta album. Puscheen är dock både Tuva och Reva i samma på ett sätt, och Stormy är också Tuva och Reva i samma på ett sätt.

Claire Belton har humor, hon har absolut katt (igenkänningsfaktor!), hon har absolut glimten i ögat och vet vad hon vill få fram med sina enkla bilder, enkla texter och bilder eller kortare sekvenser av bilder. Jag skrattar flera gånger, känner verkligen igen mig i vissa situationer och tycker många är söta och liksom mysiga. Jag tror att detta album är till för alla som roats av Pusheen i något sammanhang, som har katt eller gillar till älskar katter (och vet lite hur de kan vara gärna) och den är till för läsare i a.l.l.a. åldrar! Kanske kan engelskan vara ett problem, men inte nödvändigtvis heller. Det är lätta och korta meningar som man nog kan översätta på ett lätt sätt för barn och bilderna talar ganska mycket för sin sak.

Som vi alla vet älskar katter mat:

7105IpkfcPL[1]Som ett klockrent exempel! ♥

One thought on “I Am Pusheen the Cat

Kommentera gärna!

