Barn- och ungdomsboktips efterlyses!

Jag har tänkt att jag ska försöka läsa lite barn- och ungdomsböcker i sommar och kommer att svänga förbi biblioteket för att leta de första böckerna redan imorgon. Jag vill gärna ha lite boktips som kan passa i princip vem som helst! Jag har redan listat tre författare jag vill kika närmare på i sommar om jag får chansen:

  • Ingelin Angerborn
  • Kristina Ohlsson
  • Kerstin Lundberg Hahn

Ge mig gärna konkreta boktitlar eller författartips! Jag är sugen på något spännande och även gärna någon fantasyserie (det tycker jag hör sommaren lite till)!

9 thoughts on “Barn- och ungdomsboktips efterlyses!

  1. Mia Hansén skriver:

    Har du läst Himmel över Hassela eller Balladen om en bruten näsa? Jag har inte hittat någon ny fantasyserie att grotta ner mig i än 🙂 Mörkrets väktare fredens pris ligger på nattduksbordet dock och den låter spännande. Följer denna tråd med spänning!

    • Elina skriver:

      Whoop! (: Nix – dessa har jag inte läst och då följer vi båda inläggets förmodade kommande tips! (; (: Tack för dina!

  2. Eli skriver:

    Barn- och ungdomsbibliotekarien säger: tre sjukt bra författare! Alla är lite skräck och spökliga 🙂 annars tipsar jag också om Balladen om en bruten näsa,och om Förvandlad av Mårten Melin och Ett hus utan speglar av Mårten Sandén. Vill du ha bra fantasy så är Skämmerskans barn av Lene Kaaberböl bland det bästa jag läst! Även Vildhäxa av samma författare, för lite yngre. Ska bli kul att läsa om vad du väljer 🙂

  3. Eli skriver:

    Och, åh! Magnus Nordin! Skriver bra skräck. Var helt fast i hans nya zombieserie för yngre, Varelserna. Sjukt bra. Och Sofia Nordin skriver bra, mer unga vuxna- hållet.

    • Elina skriver:

      Tack, tack, tack för tips! (: Magnus Nordin vet jag dessutom att jag själv har läst som yngre… Jag har dock hållit på att glömma av den här serien du nämner!

Kommentera gärna!

