Extrainslag i juni: Tv-serielistan, del I

I del I kommer jag att presentera fem frågor och samma sak gör jag i del II, III och IV dagarna som kommer. Jag hoppas att detta är ett okej upplägg?!

My-So-Called-Life-Banner[1]1. Nämn en tv-serie där du sett alla avsnitt minst två gånger?

En serie jag kollat på minst två gånger på tv och även senare på box är ungdomsserien My So Called Life som dessutom är (delvis) baserad på en bok. Jag tittade på serien för ett tag sedan och den är fortfarande väldigt bra och jag gillar många saker som huvudperson Angela säger – det är för mig som klok tonårspoesi. Hur kan man inte vilja se serien två gånger?

2. Nämn en serie som du aldrig skulle kunna missa ett avsnitt av?

Här måste jag svara Doctor Who (den nya serien)! Jag skulle inte vilja missa ett avsnitt och det här är absolut en serie jag i framtiden kommer kunna svara för att jag kommer se om… Det är dessutom min och pojkvännens serie någonstans ändå. Det var den första serien vi började titta på tillsammans och jag vill inte missa ett avsnitt i serien – men det ska ses tillsammans med honom!

3. Nämn en skådespelare som skulle kunna få dig att vilja titta på en tv-serie?

Den här funderade jag på ett bra tag. Jag vill faktiskt svara Bill Skarsgård på den här, även om jag kan tillägga att han tyvärr inte var nog för att jag skulle orka fortsätta se Hemlock Grove. Bill är riktigt bra i serien, och han är en otroligt bra skådespelare… Jag är alltid nyfiken på filmer eller serier om han är med!

4. Nämn en skådespelare som skulle kunna få dig att INTE vilja titta på en tv-serie?

Den här var också otroligt svår. Jag tror dock att jag säger eventuellt (!) Jim Carrey. Jag har ibland lite för svårt för honom i vissa filmer då han kan vara ”för mycket”. Det är den enda skådespelaren jag kan komma på spontant som kanske, kanske skulle avskräcka mig (även om han kan vara bra i drama-filmer)…

5. Nämn en tv-serie som du kan citera från? images1LJMS8XO

Jag brukar kunna använda vissa begrepp från serier jag tittar på för stunden eller som jag tycker mycket om. Den serie jag citerat från mest är dock Doctor Who. Detta faller ganska naturligt då de har en del fraser och begrepp som återkommer som typiska för vissa nyckelpersoner. Så det fastnar vare sig man vill eller inte.

Kommentera gärna!

