Extrainslag i juni: Tv-serielistan, del II

NBC-Hannibal-About-Cast-1920x1080[1]6. Nämn en tv-serie som du gillar men som ingen annan tycker om?

Här vill jag nog faktiskt svara Hannibal. Ni vet, den med Mads Mikkelsen som gick på femman. Jag var helt och hållet fast i den här serien (som jag först var lite kritisk till), men oj vad överraskad jag blev. Och vad besviken jag blev när de pratade om att sluta sända den då det uppenbart inte var lika många som gillade den så mycket som jag… Bara kass timing, undrar jag (för jag vet ju att jag inte var den enda i Sverige som tittade!)…

7. Nämn en tv-serie som du brukar nynna introsången till?

Detta blir utan tvekan Orange Is the New Black. Jag nynnar med i den och har introlåten i huvudet ganska så ofta. En mycket bra serie, by the way, som väl är baserad på en bok..?!

the-killing[1]8. Nämn en tv-serie som du tycker att alla ska titta på?

Här skulle jag nog ändå svara The Killing med bland andra Joel Kinnaman. Jag tror den passar ganska många, varpå jag svarar med den på just denna fråga, då den både innehåller spänning och är en drama-serie med lagom annorlunda framtoning jämfört med lite andra serier i ungefär samma anda. Jag råkade missa den här serien när den gick på tv, men har tittat på den nu i efterhand och är inte besviken alls. Har man inte gett den här en chans så tycker jag att man ska göra det helt enkelt!

9. Nämn en tv-serie som du äger på dvd?

Jag äger My So Called Life och även delar av Doctor Who (de boxarna med mina favoritdoktor – nummer elva (spelad av Matt Smith)). I övrigt samlar jag inte på serier direkt… Eller en serie till – Hannibal, säsong 1…

10. Nämn en skådespelare som startade sin karriär i ett annat forum och senare överraskade dig med sitt skådespeleri i en tv-serie?

Här vet jag inte alls vad jag ska svara. Jag kommer att tänka på en person som är med i My So Called Life spontant – Jared Leto. Jag vet inte i vilket forum han egentligen gjorde karriär först. Men jag hade aldrig trott att han kunde skådespela då han för mig länge varit en sångare och en gruppmedlem i ett band… Så det tog ett tag innan jag ens förstod att jag sett honom i min favoritserie som ung – det kopplade helt enkelt inte först!

Kommentera gärna!

