Boktokigs bokbingo!

Ja, jag är en av dem som hängt på Boktokigs bokbingo den här sommaren (min första läsbingo någonsin!). Brickan ser ut som följer:

Jag har frågat lite om hur man ska förhålla sig till bingorutorna, mest för att jag vill göra rätt:

”1. Man får skriva samma titel på flera ställen, om det är vid olika lästillfällen. Det kan ju vara så att man ena dagen läser boken på café,nästa dag på en gräsmatta och den tredje dagen i klänning. Man läser ju olika snabbt. Eftersom jag läser så snabbt kommer jag att bara ha en titel per ruta. Men det är lika rätt att ha samma titel i flera rutor.

2. Man får gärna instagramma. Använd då gärna hashtaggen #läsbingo2014 Man kan om man vill lägga ut varje ikryssad ruta.”

Startskottet gick den 19:e juni och senast den 31:a augusti kan man även skicka in en bild på sin ifyllda bingobricka och får chansen att vinna böcker!

 

Idag har jag prickat av min första ruta:

image

Vilken ruta är det jag får lov att pricka av? Jag hoppas det framgår!

2 thoughts on “Boktokigs bokbingo!

  1. Eli skriver:

    Åh vad kul! En kanske skulle slå till och skaffa instagram till bloggen och hoppa på det här samtidigt?

    Jag gissar på att brickan är ”I soffan”. Men skulle ju också kunna vara ”Med en vän” 🙂

Kommentera gärna!

