Extrainslag i juni: Tv-serielistan, del III

sherlock1680x1050[1]11. Nämn en tv-serie som du gärna vill börja titta på i framtiden?

Den här är ganska svår. Jag har inte snubblat över någon direkt serie jag är intresserad av senaste tiden. Eventuellt skulle jag väl vilja titta på Game of Thrones i och med att jag endast sett lite av ett avsnitt, but nothing more… Eller så vill jag väl kanske kika in Sherlock som jag också missat… Någon kanske till och med har tips? I så fall: Give me some!

12. Nämn en tv-serie som du fick sluta titta på för att det var så dåligt?

Det finns två serier jag försökt ge en chans. Det är både Hemlock Grove som jag tidigare nämnt och den var väl kanske inte dålig, men jag fångades inte… Däremot är det en serie jag faktiskt tyckte var ganska dålig just då, efter att ha försökt (men det kan ha varit humörrelaterat), och det är American Horror Story. Många serier dömer jag ut ganska fort och kommer inte ens ihåg. Jag kommer oftast ihåg de här typerna av serier som jag trodde skulle vara bra, men som jag inte orkade ge en chans mer…

13. Nämn en tv-serie som har fått dig att gråta flertalet gånger?

Jag har jättesvårt att komma på exakt till vilka serier jag har gråtit till… det blir någon tår här och där ofta i dramaserier och på grund av att man känner med karaktärerna och man har lärt känna dem. Men jag har flest gråtminnen till Doctor Who vad jag kan erinra mig just nu! Min sambo ångrar nog att han presenterade mig för serien på grund av dessa gråtattacker… eller så tycker han att det är lite charmigt (man kan ju hoppas på det senare).

14Heroes-Wallpaper[1]. Nämn den senaste tv-serien som du tittade på?

Det senaste jag tittar på är Heroes. Jag har börjat titta om serien som jag till min glädje fann på Netflix. Jag tittade bara på första säsongen när den gick på tv, men är numer så pass långt att jag ska börja titta på säsong 3. Jag vet mer om vad jag verkligen tycker om serien när jag sett klart den (antar jag), någonstans är det ju helhetsintrycket som blir själva slutliga utlåtandet…

15. Nämn din favoritgenre när det gäller tv?

Det är svårt att säga vad som är en favoritgenre som sådan… Men: spänning är väl ett bra svar någonstans ändå. Det kan vara spännande drama, fantasy eller what ever, men spännande i någon form (sedan är ju inte allt spännande bra, såklart)!

2 thoughts on “Extrainslag i juni: Tv-serielistan, del III

  1. Elina skriver:

    Om du varken sett sherlock eller game of thrones än så gör det nu! Jag tänker inte tipsa om några andra serier än dom! Började se båda serierna i år och tittade ikapp båda två på en månad. SE DOM!

Kommentera gärna!

