Extrainslag i juli och augusti blir…

… ett bokalfabet i samma anda som Prickiga Paula samt Sandras boktankar ägnar sig åt. Det är så fint, och jag kan inte låta bli att försöka mig på ett alfabet jag med (men jag ska försöka att inte pricka in samma ord som Paula och Sandra). Jag har samma grundtanke till varför jag vill publicera ett bokalfabet – jag vill berätta lite om mig själv, men främst vill jag ha en regelbundenhet i publicerade inlägg. Regelbundenheten kommer sålunda att spridas ut över fredag, lördag och söndag varje vecka i juli samt augusti och jag har räknat ut att detta kommer leda till:

  • 27 inläggimage
  • 27 bokstäver
  • 27 ord kopplade till bokstäverna

Detta gör att alla bokstäver kommer presenteras i det svenska alfabetet utom: Q och X. Så av det svenska alfabetet med 29 bokstäver och en oändlig flod av ord, ska jag presentera 27 stycken av bokstäverna och 27 stycken ord. Jag har redan planerat exakt vilka ord som ska användas, men nu kommer jag i sommar också att snickra ihop tre inlägg per vecka att presentera. Jag tänker att man gärna får inspireras att kommentera och/eller själv skapa ett inlägg i samband med enstaka bokstäver, eller kanske alla. Detta blir lite som en utmaning, slash enkät, på en och samma gång.

Först ut är såklart A, B och C, denna fredag, lördag samt söndag!

Kommentera gärna!

