Juniläsningen

I juni månad kom jag mig för att läsa ganska mycket och ändå ganska blandat:

Juni månad har bjudit på hela 11 verk och sammanlagda 2600 sidor. Det är mer än vad jag vågade hoppas på samtidigt som regnet som hittills visat sig till stor del av juni är en bidragande faktor.

Junis största ljusglimtar har utan tvekan varit Angerborn och Sjölins novell är en av de bästa novellerna hittills i år. Ramqvists bok är svårrecenserad kan jag tycka på flera sätt (den lästes ut natten mellan sista juni och första juli), så vi får se när jag ens har lyckats samla mig kring den. Antagligen kommer det inte en recension före nästa vecka i alla fall. Och jag är riktigt glad över Roths första bok i Divergent-serien. Nu vill jag ju absolut läsa bok nummer två inom en snar framtid!

Nu får vi se vad juli har att erbjuda. Jag har precis kommit hem från biblioteket med min syster. Sex böcker tyngre blev min väska. Risken finns väl att jag inte läser exakt alla böcker i juli, men en chans är ju också att jag faktiskt gör det!

Kommentera gärna!

