H som i Hylla

imageIdag är det lördag och det är dags för bokstav H som i mitt alfabet får stå för hylla (ja, precis som i Paulas och Sandras bokalfabet). Jag har precis börjar få ordning i fyran jag delar med min sambo, så att jag i alla fall har fått kontroll över våra två större bokhyllor i gästrummet (som nyligen och äntligen är ommålat). Resultatet ser nämligen ut såhär:

image

image

image

image

Däremot behöver jag fortfarande få upp mina fyra, fem små bokhyllor jag även ska ha upp i gästrummet. Men det kommer! Man kan inte göra allt på en gång och huvudsaken är att vi undan för undan får mer och mer ordning i lägenheten. Planen är också att nu (efter att förra veckan ha målat om i köket) få upp alla receptböcker i detta rum. Dock gör planlösningen att det är oerhört svårt att få upp bra hyllor i köket. Så (trumvirvel) – i detta rum kommer vi faktiskt att låta alla receptböckerna flytta upp på köksskåpen i den delen av köket där det passar allra bäst! Jag är säker på att det kommer bli jättefint!

I höst kommer förhoppningsvis (och som senast!) lite bilder upp på den allt mer rådande ordningen på böcker tillhörande hyllor, samt hyllsubstitut! Stay tuned!

Kommentera gärna!

