Novellix: Allt har sin tid

allt_har_sin_tid-dahl_alva-27217443-4082901076-frntl[1]Allt har sin tid, skriven av Alva Dahl, handlar om hur ett fruktansvärt tonårsminne kan komma att påverka ens liv igen – i detta fall för att man är tysklärare och en av ens studenter visar sig vara samma kille som för flertalet år sedan gjorde något oförlåtligt…

”Jag hade nog trott att jag inte mindes honom så väl, och jag hade aldrig kunnat föreställa mig eller imitera hans röst, men nu kände jag igen den på pricken, fast han var tio år äldre och för tillfället talade ett annat språk.” (sid. 7).

Det här är en tvättäkta ögonblicksnovell, i en bemärkelse, och den är fylld av tankar och känslor som ovan nämnda man framkallar. Trots detta kan jag inte säga att jag fastnade så jättemycket för den här novellen, fastän jag tycker den är tänkvärd och ”bra” som sådan…

One thought on “Novellix: Allt har sin tid

Kommentera gärna!

