K som i Köpstopp

imageEtt ord jag stött på ganska ofta på K i bokbloggvärlden är köpstopp. Jag har inte hittills gett mig själv ett och jag tycker ändå att jag inte är i värsta laget när det kommer till bokköp. Visst, jag kommer alltid att ha olästa böcker i hyllorna och tyvärr kanske det kommer perioder då jag inte ens har lust att läsa vissa böcker (men: ibland kommer lusten vid senare tillfällen har jag upptäckt, vilket är fantastiskt).

Jag köper i princip bara böcker jag verkligen vill ha. Jag gör mig också av med böcker då och då som jag inte längre vill ha i mina bokhyllor. Och om sanningen ska fram så hoppas jag att jag i framtiden har ett mysigt bibliotek hemma – och då kan jag även ponera att jag behöver en del böcker för att fylla ut de bokhyllor med tillhörande hyllplan som jag hoppas äga. Ja, jag skriver detta med glimten i ögat. Jag har nämligen bestämt med mig själv att jag ska försöka förhindra eventuellt aktuella köpstoppsituationer och jag hoppas att jag lyckas hålla detta inofficiella löfte till mig själv.

Jag ska dock inte ljuga – så fort det bildas mer plats i bokhyllorna (detta hände i veckan), så får jag lite lust att fylla upp den platsen. Men förhoppningsvis beställs inga stor paket innehållande böcker innan dess att jag besökt den efterlängtade bokmässan i Göteborg. Jag planerar i alla fall att gå en av helgdagarna på årets bokmässa. Och jag hoppas att jag får sällskap.

5 thoughts on “K som i Köpstopp

Kommentera gärna!

