L som i Lättläst

imageDenna bokstav är viktig – L som i lättläst. Det är ett ord som dessutom ligger mig än varmare om hjärtat som svensklärare och som lärare på gymnasiesärskola. Därför vill jag idag passa på att hylla alla författare som direkt skriver lättlästa böcker för både yngre och äldre, jag vill också hylla dem som skriver om svårare verk till lättlästa versioner och framför allt vill jag nog faktiskt tacka dem som ser en marknad för lättläst!

Jag efterlyser som alltid tips på författare, titlar och jag försöker läsa lite lättlästa titlar då och då, även om jag inte kan låta bli att läsa mycket annat för egen del!

Det går knappt inte att beskriva hur mycket det här kan betyda!

Kommentera gärna!

