Att bli med läsplatta eller inte, det är frågan!

Jag har velat ett par månader nu angående detta med läsplatta – should I give it a try? Jag är hyfsat övertygad om att det för mig aldrig kommer kunna ersätta kärleken till mina böcker i min bokhylla, men det kan vara ett bra komplement och framför allt vill jag kunna låna böcker på biblioteket och läsa dem på min platta. Vad är plattägares erfarenhet av detta?

Just nu har jag sett att Adlibris råkar ha en bra kampanj och deras platta kanske är bra? Lämna gärna boktokiga tankar under detta inlägg – både om ni äger just Adlibris Letto, men gärna även om ni äger en annan platta. Jag blir bara så osäker av alla recensioner jag har hittat både på adlibris.se, hos olika prisjämförelsesighter med mera… Alltså: enligt recensionerna finns det bara krångliga och halvdåliga plattor ser det ut som… Men: jag vet ju inte vem det är som recenserar – är det storläsaren, den något tekniskt kunnande? I have no idea.

Kom gärna med lite tankar, kommentarer, så får vi se hur jag gör i frågan om att bli med läsplatta, eller inte bli det!

10 thoughts on “Att bli med läsplatta eller inte, det är frågan!

  1. Gia skriver:

    Jag fick ett adlibris Letto av min sambo för ett par veckor sedan men svårt att säga hur bra den är när jag inte har en annan läsplatta att jämföra med. Den är helt klart bättre att läsa på än vad ipaden är och jag tycker den uppfyller mina basbehov, och priset kan man ju absolut inte klaga på 🙂

    • Gia skriver:

      Att föra över böcker från datorn är busenkelt, den är överhuvudtaget väldigt lätt att använda. Inte provat låna från biblioteket än dock men det verkar som att man får gå omvägen via datorn med hjälp av gratisprogrammet adobe digital editions

      • Elina skriver:

        Okej! Jag får kika upp detta lite (lånestarusen). Jag såg i några recensioner att plattägaren var irriterad på mellanvägen: datorn. Personligen tror jag att alla sätt är bra bara man vet hur man ska göra…

        Jag är jätteosäker på om jag är läsplattläsare. Men det är kanske ett bra komplement just och om jag köper en kanske jag använder den mer än vad jag vågar hoppas på… ;p (;

  2. johannasdeckarhorna skriver:

    Har nyligen skaffat en Letto, jättebra komplement till vanliga böcker och om man vill låna bibliotekets böcker. Tycker den är enkel, jag tror de som klagar är sådana där tekniknördar som tycker allt ska vara superavancerat. Det behöver det ju inte vara, man ska ju läsa på den inte hålla på med 5000 kul funktioner. Helt klart mer vilsamt för ögonen än en lysande skärm, typ IPad. Slå till vet jag!

  3. Bokskorpionen skriver:

    Jag började min “karriär” som läsare av eböcker med en enkel Opus från Cybook. Det kan vara en bra idé att börja med en enklare och billigare platta, så att man kan ta reda på om man gillar att läsa eböcker utan att slösa bort för mycket pengar. Sedan kanske man blir riktigt “tänd” på eböcker och då kan man skaffa en mer avancerad läsplatta om man vill. Läs gärna mer på min blogg, om du vill veta mer om läsplattor etc. Välkommen! 🙂

Kommentera gärna!

