Bokvänspaket från Nelly #7

Äntligen har det blivit dags för en bokpaketsvideo här på bloggen. Som vanligt sker detta i samband med bokvänsbytet med Nelly från Nellons bokblogg. Det hela har gått till som det brukar: Vi har gemensamt kommit fram till ett tema, skickat önskelistor till varandra med författare plus boktitlar, vi har beslutat oss för vilken bok vi vill skicka till varandra och när bokpaketsöppningen närmar sig har vi gett varandra varsin ledtråd till vilken bok som återfinns i paketet vi snart ska öppna.

Detta bokvänspaket har kretsat kring temat Böcker som kom ut 2013 som vi aldrig köpte. Per automatik kan också läsas in att detta på samma gång innebär böcker vi heller inte läst. Min ledtråd var ”En författare som jag har läst alla böcker av, min favoritförfattare förra året”. Och såhär såg det ut när jag öppnade bokvänspaketet:

Numer kan jag rigga kameran själv och filma samt packa ihop kamerautrustningen. Snart hoppas jag även kunna knåpa ihop en video alldeles själv. Jag satsar hittills på att göra så lite misstag som möjligt och satsar på att inte behöva klippa bort någonting. Denna gång gick det ganska bra med denna plan (som övriga två gånger), men jag kan erkänna att jag råkar sparka till kamerastativet en gång när en av mina katter smiter förbi mig vid fötterna och det kanske inte var helt optimalt med kökslampan som jag senare såg faktiskt flimrar lite svagt i filmen. Men: man lär av sina misstag och för en ovan videobloggare duger det ju mer än väl.

Tack Nelly för boken!

Kommentera gärna!

