Å som i Ålder

imageDå har vi kommit till de tre sista bokstäverna i bokalfabetet och Å står för ålder. Jag säger när det kommer till ålder inget om att böcker delas in i barn-, ungdoms- och vuxenböcker i och med att jag inser att det ger viss vägledning. Men jag är glad att jag personligen inte tycker att dessa ålderskategorier stoppar mig som vuxen (ja, man är väl vuxen vid 25 år?) från att låna böcker som tillhör alla dessa åldersrelaterade kategorier!

Jag hoppas innerligt inte att jag är ensam! Och visst, visst, kan jag erkänna att jag ibland önskar att vissa böcker skulle klassas som alla dessa tre eller åtminstone två av dessa kategorier, då jag tror att vissa missar böcker på grund av stämpeln: barn-/ungdoms-/vuxen-.

Håller någon med i något?

2 thoughts on “Å som i Ålder

  1. Elinas bokliv skriver:

    Det är tyvärr jättemånga som tar det väldigt bokstavligt, det där med åldersindelningarna. Jag jobbar lite extra i en bokaffär, och får nästan alltid förklara att det mer hintar än regler när det kommer till åldern, och att det ALLTID beror på hur mycket barnet läser! 🙂 Men själv är jag 26 om två veckor, och jag läser fortfarande ungdomsböcker! 😉

Kommentera gärna!

