Vad har jag gjort i helgen?

Jo, jag har:

  • Läst ut Morgon i Jenin
  • Tidsinställt ett inlägg med recension av Rävsång
  • Säkerställt två kompanjoner till årets bokmässefärd: sambon plus minstsystern
  • Lyssnat på Allt vi säger är sants senaste podavsnitt
  • Beställt bokligt innehåll till Lottens utlottningsvinst

Så under en snar framtid kommer det komma ett inlägg och en recension som rör Morgon i Jenin – och – inom en hyfsat snar framtid kommer jag även att plocka ihop Lottens vinstpåse. Jag känner mig också lite sugen på att skriva efter att ha lyssnat på podcasten på punkt nummer fyra… Men först är söndagen lite fyllt med måsten!

4 thoughts on “Vad har jag gjort i helgen?

  1. Linnea/Bokblomma skriver:

    Ska bli kul att se vad du tycker om Morgon i Jenin. Jag läste den i bokcirkeln som jag är med i. Jag tror vi gillade den allihop faktiskt! Och det fanns mycket att diskutera i den.. 🙂

    • Elina skriver:

      Vi har bokcirkel om den i slutet av månaden! (: Jag tänkte att denna gång börjar jag i tid – i och med att boken är utlovat tung på flera sätt… Men se: den lästes ut mycket snabbare än vad jag vågade räkna med! Nu är jag lite i ett: ”vad ska läsas nu då?”-vakuum… ;p

  2. Carro skriver:

    Ser fram emot båda dina recensioner. Morgon i Jenin läste jag för inte så länge sedan och fastnade tyvärr inte jättemycket för den. Rävsång ska jag hämta ut på posten, har höga förväntningar på den men tror och hoppas inte att jag blir besviken 🙂

    • Elina skriver:

      Tack, Carro! (:

      Angående böckerna: ”Morgon i Jenin” är högst läsvärd, lämnar en med mycket känslor på grund av allt som berättas som visserligen är fiktivt men inte osant i den bemärkelsen… men sedan är det ju alltid en fråga om vad man sedan kommer att känna för den i långa loppet!

      ”Rävsång” tror jag du kommer uppskatta om du som jag känt att Ljungqvist kan det där med att ge romanerna egna röster (och jag tror man uppskattar den extra (oavsett vart den hamnar i förhållande till hjärtat) om man läst föregående böcker av henne!)! (; (:

Kommentera gärna!

