Är det fler som läser på mornarna?

Finns det fler boktokiga där ute i Sverige och/eller världen som faktiskt läser på morgonen? Innan jobbet, skolan, eller andra sysslor och ärenden?

image

Jag har under över ett års tid nu ägnat en halvtimme åt frukost och bara lästid varje vardagsmorgon. Det är ett av de härligaste besluten jag har tagit. Jag varvar både ner inför jobbet, hinner vakna till och får garanterat någon halvtimmas läsning varje vardag. Det är inte alltid lätt att få till den där extra tiden vissa vardagar annars, nämligen.

Det är genom detta initiativ jag har myntat ”en novell till frukost”… Eller så blir det ju i alla fall ”några kapitel till frukost” eller ”ett par sidor till frukost”. Och det är en god del av min välbalanserade frukost nu för tiden!

6 thoughts on “Är det fler som läser på mornarna?

    • Elina skriver:

      Jag har aldrig kunnat läsa på buss/tåg, men lägger väl delvis en normal restid på lästid numer i köket här hemma! (; Jag avundas att du kan läsa när du pendlar! ;O (:

  1. lisa skriver:

    Åå blir lite nostalgisk här, jag läste jämt vid köksbordet förr. Kunde sitta som en ostbåge i flera timmar tills ryggen stelnade 🙂 Till frukost, lunch, fika, middag, nattmacka,, you name it! Sen jag blev sambo så har det blivit mycket mindre av den vanan. Kanske ska försöka återuppliva lite frukostläsning, i alla fall på vardagarna för då brukar vi inte äta samtidigt.. (gissa vem som är trött..)

Kommentera gärna!

