Och lögnen är:

Nummer 5!

Många gissade rätt och det är nummer 5 som är lögn. Jag har inte (hittills) låtit en bok falla offer för en tvångstanke (som resulterat i bad), men jag känner ibland att lite smånojiga rädslor är nääära att just sluta i något dylikt… Jag nojar även ofta över nycklar och mitt kontokort som är i samma riskzon.

Dessutom är jag klantig, så jag är inte förvånad om detta är en boklig sanning på grund av klumpighet och otur inom en hyfsat snar framtid!

Jag önskar även att nummer 1 vore lögn, men icke. Jag är så oerhört rädd för spindlar att jag inte för mitt liv kan tänka klart eller logiskt när en är i min närhet. Och böckerna skänker mig tröst då jag känner att åttabeningarna i alla fall får gå hädan direkt.

Kommentera gärna!

