Oktoberläsningen

Oktober månad är redan till ända. Den har gått väldigt fort känner jag och jag känner att jag sovit bort stor del av den då jag varit mycket trött. Jag är dock glad att jag hunnit läsa lite till frukost och i alla fall några sidor innan läggdags, för det har faktiskt blivit åtta titlar utlästa:

Oktober månad består alltså av 8 verk och cirka 1652 sidors läsning. I detta räknar jag de sidor jag hittills kommit i Richard Fords Kanada. Men i sanningens namn vet jag inte alls om jag orkar fortsätta kämpa med denna titel i november månad. Det är onsdagens bokcirkelbok, och jag hade ambitionen att läsa ut den, men jag vet ärligt talat inte om jag förmår mig att läsa ut den.

Men trots tankarna om Richard Fords Kanada måste jag säga att jag har kommit att tycka om de flesta av titlarna jag faktiskt läst ut – mycket – den här månaden. Läsvärda är absolut både Otsuka, Ajvide Lindqvist, Rifka Brunt och Martin Jern… Och inte minst Lundberg Hahn. Det blir topp fem den här månaden kan jag ju sammanfatta. Och idag tänkte jag tappa upp ett bad och ta mig an Amanda Hellbergs Styggelsen som titel tre i Skräckläs-utmaningen. I Tre på Tre-utmaningen har jag en titel kvar och den inväntar läsning inom kort.

Och i oktober startade jag upp ett nytt inslag som kommer dyka upp utvalda festliga fredagar framöver – nämligen Fem frågor!

2 thoughts on “Oktoberläsningen

    • Elina skriver:

      Nu för tiden blir det vad det blir. (; Jag verkar läsa mer om jag inte tänker för mycket på antal. Vet att jag för något år sedan läste två böcker en månad och var mycket förkrossad över det. Men vad tusan: plats åt livet måste man ju också ge! (; (:

Kommentera gärna!

