Mitt i söndagslunken…

… vill jag önska alla en riktigt fin söndag!

Jag hoppas att ingen missat bloggens första Five Questions – ja, Fem frågor fast för första gången på engelska i och med att självaste Carol Rifka Brunt svarat på de fem frågorna! Det är oerhört stort för mig att hon svarat på mina frågor och jag kan inte nog beskriva vad jag kände den där fredagskvällen när jag fick hennes mejl med svaren på frågorna jag skickat några veckor tidigare. Har ni missat hennes svar – kika för bövelen i inlägget här nedanför! ↓

I övrigt har jag lite kvar i två böcker jag läser just nu… Och jag ska dessutom börja kika in lite noveller i novellantologin ”Prata om alkohol” som jag kommer försöka använda i undervisningen förhoppningsvis till våren (om inte förr). Jag tycker det är oerhört stort att läsa noveller som elever skrivit. Det känns så mäktigt att lyssna på deras röster och känna ordens makt att påverka läsaren. Alkohol är ett svårt ämne att prata om och att skriva om, men det beror på ett flertal komponenter som man antagligen också kommer åt just tack vare ordet, det fiktiva men ändå trovärdiga och en stark röst som bär.

Kommentera gärna!

