Julklappstips i boklig anda:

1. Bokstöd:

Det finns en hel del stilrent bara hos Åhléns. Ugglorna har kanske de flesta spanat in, men det finns också bokstöd i denna anda numer (i i alla fall en färg till):

catalogueImage[7]

2. Läsdagbok:

Det finns många olika alternativ och jag skulle vilja kika närmare på alla i ärlighetens namn:

9789172212091_large[1]Återfinns exempelvis här.

lasdagbok_for_bokalskare_hu[1]Återfinns exempelvis här.

jag-laser-alltsa-finns-jag---lasdagbok[1] Återfinns exempelvis här.

3. Bokomat:

Ja, den från Designtorget har ju inte jag missat (särskilt efter som jag är pocketälskande läsare framför inbundet):

1006018[1]

4. Läselampa:

Jag har faktiskt önskat detta av min mamma (jag är till och med lite stolt över att ha kommit på något att önska mig i julklapp (är värdelös på att att önska när det väl börjar närma sig)). Jag tänker att det kan vara ett bra alternativ av lampa att använda till exempel om man inte vill väcka en sambo för tidig morgon eller störa en sambo en sen kväll. Här är ett färgglatt alternativ som jag hittat här:

Laslamporbild[1]

5. Bokmärke:

Sedan kan man roa sig med att drunkna i alla fina bokmärkesförslag man får upp på etsy.com på ”bookmark” som sökord:

il_570xN.658758062_cjpa[1]Exempelvis den här.

 

10 reaktioner på ”Julklappstips i boklig anda:

    • Elina skriver:

      Ja – jag hoppas det. Och jag tänker mig bokomaten som en gästbokshylla – där man kan ta en bok och läsa lite som gäst (lite som smakprov och kanske vill man till och med låna boken?). (; Eller som olösta böcker-hylla – och får man en bok som inte funkar just nu får man ta en ny! (; (:

Kommentera gärna!