Lucka 10-12 i bokbloggarjulkalendern

10: En bok av en Nobelpristagare
Jag har ju inte läst så oerhört mycket någonsin av Nobelprisets vinnare. Ärligt talat är det inte förrän de senaste åren det ens känns intressant. Jag har i alla fall läst årets – och närmare bestämt Modianos Lilla smycket.

11: Den sämsta boken du läst
Den absolut sämsta någonsin har jag väl egentligen sedan länge glömt bort. Jag har antagligen inte läst ut just den boken och har inget intresse av att minnas den. En bok som jag ogillar starkt kan dock nämnas då den lästes i somras: Femtio nyanser av honom av E. L. James.

12: Hur många böcker har du?
Många (jag orkar faktiskt inte räkna (och vill på ett vis inte då jag säkert kommer på hur mycket som är oläst genom det)). Alla är inte ens samlade under ”I min bokhylla” på bloggen även om det är grundtanken. Flera böcker bor lite varstans i vår lägenhet och några är utlånade. Ett par hundra har jag ju garanterat och medräknat mina fina novellixer som är ett verk per novell i sin snygga lilla enkelhet!

Kommentera gärna!

