Lucka 21-24 i bokbloggarjulkalendern:

22: En bok om mat
En bok om man tolkar jag som en av mina receptböcker! Det är ju i alla fall delvis en bok om mat den vägen och en av dem jag har haft mest allt-i-allo-nytta av är helt klart Vår kokbok och den senaste mer nischade kärleken är Mera Vego! Och icke att förglömma för den som gillar att baka – Sju sorters kakor.

23: En dikt eller diktsamling
Dikter i all ära – men jag är jättedålig på att memorera specifika just ”dikter” även om jag gillar poesi en hel del! Vill man kika på vad ungdomar idag kan skapa när det kommer till poesi, ska man absolut försöka få fatt på Ung Poesi-utgåvorna!

24: En bok med julanknytning
En bok med julanknytning? Hm. För stämningens skull vill jag nog ändå nämna julepisoderna i Harry Potter-serien… Julstämningen brukar vara magisk i böckerna (och man kan även känna det (kanske till och med mer i filmerna!)). Jag är lite osäker på lucka 24 då jag ju inte så ofta läser böcker med jultema på så vis. Jag försöker alltid hitta tiden kring jul, men det slutar alltid med att jag istället umgås med kompisar, familj och sambon mer än läser… Och det gör inte mig ett dyft i ärlighetens namn!

Kommentera gärna!

