Bokbytescirkel, födelsedagstävling och svtplay:

Idag är en ganska fin dag som gått i någon form av boklig anda nu på kvällskvisten:

Nelly har anordnat en bokbytescirkel och där är jag en av deltagarna. Jag tror det kan bli hur kul som helst och det är ett fint initiativ såhär i början av året och när nu alla hjärtans dag kryper allt närmare. Vad är väl trevligare såhär års än bokkärlek (who am I kidding – bokkärlek är alltid trevligt, året om)! Listan på hur vi ska skicka paketen är sammanställd och det känns bra att vi har hyfsat god tid på oss… Då hinner man både luska lite, klura lite och sedan skicka ett passande paket.

Jag har även snubblat över en finfin födelsedagstävling. Det är inget mindre än en blogg som fyller tre år och närmare bestämt C.R.M. Nilssons. Grattis till tre år – för visst kan man säga att det är årsdag för både bloggen och Nilsson! Kika in ni med, vet jag! Man kan anmäla sitt intresse fram till och med den 25:e januari.

Och sist men inte minst: jag hittade svtplay och kollade in svt:s första avsnitt av Deckarna. Jag vet inte riktigt vad jag väntade mig, men kom att fastna mycket mer för avsnittet och själva programidén än vad jag trodde att jag skulle göra! Det är ju inte så pjåkigt när man märker att det till och med kan bli så. Jag som inte har en jättekärlek i Roslund och Hellström som författarpar (jag har läst två böcker av dem där en är ganska färskt i minnet) sett till de två verk jag alltså kommit i kontakt med: de är fantastiskt intressanta och jag gillar deras utgångspunkt och förundras över deras samarbete. Oavsett vad jag nu tycker om de två romaner jag har läst utav dem… Det kan vara så att jag ser till att kolla upp övriga avsnitt framöver. Kvar att granska i serien är Anna Jansson, Denise Rudberg, Christoffer Carlsson och Katarina Wennstam.

6 thoughts on “Bokbytescirkel, födelsedagstävling och svtplay:

    • Elina skriver:

      Jag hade funderingar över hur de skulle lägga upp serien på bästa sätt – hur det liksom skulle utformas. Men det var bättre komponerat än vad jag trodde! (; (:

  1. elina skriver:

    hej! jag är med i bokbytescirkeln och ska skicka till dig, kul att jag får skicka till nån med samma namn, haha! tänkte höra om du har någon mejl jag kan kontakta dig på? känns lite smidare att mejla frågor osv än att kommentera såhär 🙂 kram!

  2. elina skriver:

    hej igen, jag är jätteledsen men jag har dragit mig ur bokbytescirkeln av flera olika anledningar som dykt upp/hänt 😦 det känns jättetråkigt och jag är ledsen om jag gör dig besviken eller krånglar till något! förlåt 😦 jag har meddelat nelly som håller i det hela.

Kommentera gärna!

