Januariläsningen

Januari har bytts ut mot februari. Det har ju inte jag missat, men då är det ju också dags att sammanställa månadens läsning:

Det blev alltså 6 verk läsat i januari och det sammanlagda antalet sidor landar på 1418 sidor. Det får duga bra det. Jag har ofta jättesvårt att komma igång med läsningen efter allt som har med jul och nyår att göra. Lite så var det även i år…

Jag måste säga att det blir lätt att utse månadens bästa för januari: Jag heter inte Miriam. Samma bok kan nomineras till månadens viktigaste, starkaste läsupplevelse, månadens tyngsta läsning… Och då har jag ju också läst Gardells En komikers uppväxt som också skulle kunnat ta hem ungefär samma titlar rent tekniskt… Jag heter inte Miriam misstänker jag redan nu kommer bli en av de viktigaste romanerna jag kommer ha läst under mitt 2015. Jag har mycket starka misstankar.

Prousts novell har jag inte hunnit samla mina tankar kring ännu, men man kan nog förvänta sig en mikrorecension framöver på den. Och nu hoppas jag bara att februari blir hyllvärmarmånaden som jag nu tänker att den ska bli. Det enda undantaget jag redan nu vet om är ju eventuellt mars bokcirkelbok. Den brukar jag ju alltid vilja läsa med ganska god marginal och med stor sannolikhet påbörjas den redan i februari…

Kommentera gärna!

