Förhandsbeställningar i bokrean:

Efter att noggrant ha ägnat mig åt att vända mer eller mindre upp och ner på bokreautbudet och efter att ha funderat över vad jag verkligen vill ha eller tror mig vilja ha, har jag förhandsbeställt åtta titlar:

9789129659535_200Sju stycken är skrivna av Holly Black och Tony DiTerlizzi och det är fyra respektive tre titlar per serie i deras ”Spiderwick” samt ”Bortom Spiderwick”. Jag vet att jag med detta inte äger någon av serierna fullständigt, men jag har samtidigt en bättre grund att senare samla på dem. Jag har länge velat ha dem i min ägo och känner att de är alldeles underbart perfekta att klicka hem med detta sagt. Jag har läst särskilt sista serien av dessa två noggrant och i kronologisk ordning, men jag har varit något slarvigare i den första serien…

Jag tänker även så här: Jag ägde i sanningens namn inte hela min Harry Potter-serie heller till en början och det tog mig ett tag att samla alla böckerna jag har i min hylla. För i sanningens namn är det riktigt dyrt med barn- och ungdomsböcker. Och även om jag inte alltid får alla böcker i samma slags format, så gör inte detta mig något heller! Jag älskar den där operfekta känslan!

legendJag klickade även förbeställ på Marie Lus Legend. Detta är en titel jag har varit nyfiken på riktigt länge och därav motiverar jag det klicket. Det har inte alltid varit så lätt att ens få en skymt av denna titel på biblioteket heller kan meddelas (och jag är en av dem som stressas så oerhört av att stå i kö på böcker och sedan komma på tur, så det gör jag tyvärr inte)… Jag har en stark känsla av att det här kan bli riktigt bra! Nu är jag ju såklart endast nervös över alla förväntningar jag märker att jag redan har på den här boken!

Och har jag förhandsbeställt något mer? Nej, det har jag alltså inte. Kommer jag att göra det? Nej, inte det heller. Kommer jag att köpa fler titlar under bokrean? Det får den tiden avgöra (men mer när jag står där med boken i handen och kan överväga att antingen köpa eller inte köpa).

6 thoughts on “Förhandsbeställningar i bokrean:

Kommentera gärna!

