Uppdatering 2 angående #hyllvärmare2015

Idag är det sista dagen på utmaningen, #Hyllvärmare2015. Jag har endast läst hyllvärmare i februari men dessvärre också endast två hela verk: Johanna Lindbäcks Välkommen hem och Jonas Jonassons Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann (precis utläst). Så alldeles nyss såg det ut såhär:

image

Jag har även läst ett femtiotal sidor (om jag minns rätt nu) i Reidar Jönssons Mitt liv som hund. Men den boken var verkligen inte min typ av bok och jag envisades i sanningens namn alldeles för länge med den. Jag kommer med största sannolikhet att skeppa vidare den och bokens två bröder till secondhand framöver. De förtjänar sina läsare!

100% hyllvärmare från mitt håll alltså. Tyvärr dock inte mer än två verk. Detta betyder också att min månadsrapport kommer se lika skral ut här i dagarna… Men så blir det ibland och det är bara att acceptera.

Jag får se det såhär: jag föll för min första hyllvärmare mycket, envisades för länge med nästa försök och vet nu vad jag ska göra med denna bok och tredje gången gilt även om jag i ärlighetens namn är tudelad till vad jag tycker om bok nummer tre.

Kommentera gärna!

