Februariläsningen

Ja, vad ska man säga om den? Den är sannerligen lättsammanfattad:

  • Välkommen hem av Johanna Lindbäck
  • Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson

Februari månad skulle gå i hyllvärmarnas tecken och det gjorde den, även om det inte blev en big slam direkt. Sammanlagt har jag läst två verk, men i och med att jag envisades länge med Reidar Jönssons Mitt liv som hund kan jag räkna med de sidor jag kom i den till det sammanlagda sidantalet 801 sidor.

Den bästa boken var helt klart den första hyllvärmaren jag läste ut – Välkommen hem. Den segaste boken denna månad och den jag slutligen och med rätta för mitt eget bästa gav upp – Mitt liv som hund. Jag kom inte alls in bra i språket och jag försökte verkligen, men jag kommer nog inte kunna ge den en chans (så här blir det vidareslussning till second hand). Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om… Men jag samlar mina tankar i dagarna för att skriva ihop en recension.

I mars hoppas jag på mer läsning, kort och gott! Jag hoppas också på en hel del sol och en hel del lugna fina stunder. Jag hoppas verkligen att detta kan bidra till fler verk och även fler sidor (för februari vittnar om ett ganska lågt sidantal för att vara mig ändå, jag brukar ligga över 1000 sidor (oftast))…

Kommentera gärna!

