Marsläsningen:

Mars månad har jag läst följande hela verk:

  • Astrid Lindgrens Tu Tu Tu (novell)
  • Astrid Lindgrens Märit (novell)
  • Kjell Westös Hägring 38 (mars månads bokcirkelbok)
  • Astrid Lindgrens Luise Justine Mejer (novell)

Jag har förutom dessa hela verk läst en hel del i Fredrik Backmans Min mormor hälsar och säger förlåt samt i Thomas Ligottis novellsamling ”Skuggan på världens botten och andra berättelser”. Detta göra att jag landar på fyra verk i mars månad och precisa 896 sidors läsning.

Jag har hittills inte lyckats samla mig ordentligt kring novellixerna av Astrid Lindgren. Och jag känner att jag i dagsläget inte är kapabel att utse månadens bästa för mars… På flera vis kan jag ändå kalla Hägring 38 för en överraskning! Jag hade nog inte kommit att läsa den om det inte var mars månads bokcirkelbok och jag måste säga att trots att jag bestämde att det inte var min kopp te ganska fort… så visade det sig ju visst vara det! Första intrycket är ju inte alltid allt.

Hade jag hunnit läsa ut Backmans bok i mars istället för nu i april (närmare bestämt idag) hade jag haft mycket mer att säga. Men nu lästes den alltså ut idag och jag känner mig lite tom nu när den är slut… I april hoppas jag att jag kommer igång med läsningen på allvar och nu när jag har en del olästa böcker hemma hoppas jag komma igång med någon ny titel mycket snart!

Jag hoppas april ger mig lästid, bra böcker, fina kvällar och en hel del sol!

Kommentera gärna!

