Han kom som ett yrväder…

…men inte just en aprilafton.

Idag har jag lyssnat på Bob Hansson. Han föreläste, eller rättare sagt ”föreläste”, för det var en salig blandning av att vara både det enda och det andra på samma gång! Så jag skulle vilja säga att han kom in mer eller mindre på aulascenen som ett yrväder, men ändå inte… Och det var både mycket han hade satt säga och att inte säga, men de klokaste orden framkom tydligt.

Summa summarum är jag mycket mer nyfiken på Bob Hansson nu än vad jag var innan föreläsningen jag fick äran att lyssna på idag – och – jag kommer behöva dyka ner lite i hans dikter inom en ganska snar framtid (eftersom jag tydligen missat grejen med Bob Hansson alldeles för länge nu)!

Kommentera gärna!

