Prodigy

prodigy-andra-boken-i-legend-triloginOj, oj, oj, vad jag har fastnat för denna serie! Andra boken (alltså Prodigy) i Legend-trilogin är numera utläst och jag har endast en bok kvar som förhoppningsvis dyker upp nu i veckan då jag klickade hem hela serien för ägande i lördags.

Till skillnad från Legend så känner jag att Prodigy absolut inte är lika förutsägbar som första boken! När jag läste bok ett i serien kunde jag ändå tänka att jag visste ungefär vad som skulle hända även om annat även var oförutsägbart även i den. Men med en jämförelse blir Prodigy mer eller mindre oförutsägbar rakt igenom! Jag hade två tankar som visade sig besannas (samtidigt som jag misstänkte att det likväl kunde vara helt fel) och i övrigt tycker jag att jag serverades ganska många tvistar.

Jag vill verkligen inte avslöja för mycket! Även denna roman inrymmer sorg, kärlek, vänskap, fiendeskap, död, liv, hopp, våld, makt, maktlöshet. Den rymmer också en hel del lögner och också sanningar och sjukdom. Bilden av Republiken förändras i denna roman, också bilden av Kolonierna.

En ny bekantskap (som man träffar på som läsare flyktigt i Legend) är Anden. Jag gillar kontrasten som han kommer att utgöra på många sätt!

Nu känns det som en mindre evighet tills jag ska få sätta ögonen i Champion (fastän det ju absolut inte är så!)!


Prodigy
Författare: Marie Lu
Förlag: Modernista (2014)
ISBN: 9789174994209
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris


3 thoughts on “Prodigy

Kommentera gärna!

