Aprilläsningen

April har dragit förbi snabbt. Vad gäller aprilläsningen, ser den ut som följer:

I april kom jag helt klart igång med läsningen igen och jag fick tillbaka läslusten som lyst halvt om halvt med sin frånvaro från och till det senaste. I april blev det 7 hela verk utlästa och i och med att jag läst en del i tre böcker som inte är utlästa ännu, blir detta 1586 sidors läsning sammantaget.

I april upptäckte jag Marie Lu, och både Legend-serien och Lu som författare överraskade mig positivt! Det är också Legend-seriens två sista böcker och även Fredrik Backmans Min mormor hälsar och säger förlåt som är mina klara favoriter denna månad! ♥ Den sämsta boken i april är helt klart John Williams Stoner som jag trodde att jag skulle gilla på något sätt, men alltså inte gjorde! Det blev en besvikelse.

Mina förhoppningar nu i maj rör vackert väder, fortsatt läslust och förhoppningen är också att jag får besked om att jag är en av de lyckliga studenterna som fått plats i en litteraturkurs jag sökt för sommaren!

2 thoughts on “Aprilläsningen

  1. Linnea/Bokblomma skriver:

    Jag läser Stoner just nu och jag är inte heller överförtjust. Förstår inte riktigt varför den tokhyllats så hårt överallt. Det är en ”helt okej” bok, men jag tycker faktiskt den är rätt seg också.. Trots att jag är akademiker själv så blir jag inte jätteengagerad av att läsa långa utläggningar om tjafs på institutionen.. 😉

    • Elina skriver:

      Haha! Nej, alltså med tanke på alla hyllningar hade jag förväntat mig så mycket mer! Den är seg (!) fast ändå gick den fort att läsa…. Det må hända att det finns något där jag missar trots mina litteraturkurser i bagaget. Men i slutändan: nej, den impade inte på mig!

Kommentera gärna!

