Tematrio: Presenter till mor

tematrioIdag är det Mors dag och Lyrans tematrio denna vecka har huvudfokus på just denna dag: ”berätta om tre bra morsdagspresenter att ge eller få!”

Min mamma firades delvis redan i fredags då jag hade vägarna förbi och kunde räcka över Mors dags-gåvor som hon öppnade noggrannare idag. Min mamma gillar att läsa precis som jag gör, men jag brukar nästan alltid ge mindre presenter (än böcker) på Mors dag, som jag även gjort i år. Min mamma fyller nämligen år i juni och jag brukar försöka satsa på än mer pompa och ståt vid detta tillfälle!

1. Min mamma älskar att dricka te. Så något te-relaterat går alltid hem hos henne. I år fick hon en tepåsdevis att använda de dagar hon väljer tepåsen framför lösteet. Jag råkar även veta att mamma, precis som jag själv, ibland åtnjuter en kopp te i samband med bokläsning.

2. Min mamma fick även lite choklad i årets Mors dags-gåva. Jag tänker att det skulle kunna åtnjutas i samband med bokläsning precis som det te-relaterade. Det var även av denna anledning som jag har önskat mamma en bra Mors dag med firande i form av en kopp te och lite choklad!

3. Sist men inte minst firas Mors dag alldeles för bra för att inte ge bort lite plantor som såtts under våren. Mamma fick i år en hel del paprikaplantor att åtnjuta solen tillsammans med i sommar, och även tre lite större physalisplantor. Just de sistnämnda plantorna är en produkt av mina plantor från förra våren som stått sig över hela vintern och mår så pass bra att de skapat egna bebisar i år! ♥

One thought on “Tematrio: Presenter till mor

Kommentera gärna!

