Majläsningen

Följande verk har lästs ut under maj månad:

I maj månad lästes 7 verk ut. Med tanke på att tre av böckerna påbörjats under april månad, kan jag även meddela att månaden gett 1112 sidors läsning sammanlagt. Jag är nöjd med detta då jag tycker att jag ändå hunnit med en hel del annat och i olika sammanhang. Jag hade till och med kunnat tippa på att jag kanske inte skulle komma över tusenstrecket den här månaden, vilket jag alltså gjorde.

Majs största överraskningar står Johan Ring och Stephen King för. Mest överraskad är jag dock över att äntligen lyckas gilla King och nu kanske jag kan våga mig på flera av honom framöver. Ring överraskar mig inte riktigt lika mycket, men det beror naturligtvis också på att han sedan innan har lyckats övertyga mig om att han är en bra författare.

Månadens bästa får jag nog ge King credit för. Mestadels tänker jag på att han både lyckats övertyga mig som läsare om att han är en läsvärd författare. Jag är dock också mycket imponerad över att hans verk lyckades få mig helt uppslukad emellanåt trots att jag alltså sett filmen en kanske två, tre gånger och kommer ihåg filmen väl, och ändå reagerar just som jag gör. Recension på detta verk dyker upp framöver (jag samlar delvis fortfarande mina tankar inför den).

Kommentera gärna!

