Jag säger hejdå till Goodreads

Ja, min relation till Goodreads började bra för ett par år sedan, men jag känner mig numer bara stressad av att jag har ett Goodreads-konto som jag inte känner att jag har riktigt tid, eller lust, att uppdatera och så vidare. Så jag kommer faktiskt att säga hejdå till Goodreads nu och jag känner inga som helst ånger, utan mest en lättnad i sanningens namn.

Jag kommer eventuellt att ha kvar widgeten som räknar mitt mål i år som jag ändå skapat genom Goodreads (jag har också kommit på hur jag lägger in faktan rätt och räknar ändå alltid själv ut hur jag ligger och jag har gjort så sedan jag började utmana mig med antalet böcker per år). Målet är fortfarande 60 verk (och ett verk kan räknas som en bok eller en novell, då det handlar om enskilda verk).

Jag tackar Goodreads för den här tiden, men nu tycker jag faktiskt att vi glidit ifrån varann så pass att detta känns som det enda rätta.

Kommentera gärna!

