Blog Tour Award

Jag tackar Nelly på Nellons bokblogg så ödmjukast för nomineringen i Blog Tour Award. Jag ska försöka hålla mig till reglerna för awardet så gott jag kan (jag ser ju att några av er andra redan fuskat lite):

The Rules

  1. Pass the tour on up to four other bloggers.
  2. Give your nominees the rules and a specific Monday to post.
  3. Answer four questions about your creative process which lets other bloggers and visitors know what inspires you to do what you do.
    • How does my work differ from others in my genre?
    • How does my writing/creative process work?
    • Why do I write or create what I do?
    • What I’m working on at the moment?
  4. Compose a one-time post on a specific Monday (date given from your nominator).

1.

Jag nominerar följande bokbloggare:

Vargnatts bokhylla
Booksessed
Schitzo-Cookie’s Bokblogg
Bokstaden

Har ni redan gjort taggen som följer nomineringen, eller känner att ni inte kan/vill, så ta för bövelen åt er av det faktum att jag nominerat er och låt det göra er dag!

2.

Jag kommer vara såhär specifik angående vilken måndag ni (utifall ni inte deltagit i awardet innan och kan/vill) ska publicera ert inlägg: den måndagen som passar er personligen allra, allra bäst.

3.

How does my work differ from others in my genre?
Jag skulle inte vilja påstå att jag skiljer mig jättemycket från andra bokbloggare, men jag försöker hela tiden vara mig själv trogen som bokbloggare, där jag trots allt balanserar livet, läsningen och bokbloggandet, och måste få göra det. Det som dominerar just min bokblogg ganska mycket är det jag gillar mest att läsa: skräck, rysare, ungdomsromaner och poetiskt skrivna och vackra romaner. Jag gillar också novellen som format en hel del. Jag har också som tumregel att allt ska kunna kopplas till böcker som dyker upp på bloggen och jag tycker jag följer denna tumregel mycket bra (då jag till exempel kallar mina katter för bokmärken och på så vis får in även dem och deras plats i mitt både läsande- och icke-läsande liv).

How does my writing/creative process work?
Jag skriver för att jag vill, inte för att jag måste. Jag gillar inte att ha stav- samt slarvfel och det är kanske detta som irriterar mig allra mest i bokbloggandet (för ibland när lusten är på topp för att skriva, hinner jag inte alltid se alla stav- samt slarvfel förrän later on (eller kanske aldrig (hemska tanke!)!)). Jag låser mig inte heller vid att en recension måste ha samma struktur hela tiden, vilket jag tycker passar mitt skrivande väldigt bra och lusten och känslan för boken/novellen skapar istället strukturen för det enskilda verket i fokus.

Why do I write or create what I do?
Anledningen till att jag bokbloggar är att jag älskar böcker, läsning, allt därikring och jag känner att jag måste få prata av mig och älskar dessutom när jag får kommentarer, upptäcker andras tankar, synsätt och tolkningar kring olika verk. Hade passionen för böckerna, läsningen och andra inte funnits, hade jag inte haft en bokblogg.

What I’m working on at the moment?
Just nu har jag börjat stapla upp lite mål för hösten. Sommarens semester är över om en vecka och min sommarkurs avslutas om cirka två. Jag hoppas efter dessa två milstolpar också finna den där vardagstiden att skriva lite extra. Jag har planer på att kicka igång med ”Fem frågor” igen inom en snar framtid och jag har ett par recensioner att skriva ikapp.

4.

Jag fick ingen specifik måndag tilldelad mig, men har valt att publicera detta inlägg den måndagen som passade just mig allra, allra bäst (dock med tidsinställt inlägg). Alltså denna fina måndag.


2 thoughts on “Blog Tour Award

Kommentera gärna!

