Juliläsningen:

I juli har jag läst ut följande titlar:

  • Henry James När skruven dras åt (omläsning)
  • Charlie Higsons Fienden
  • John Sauls Comes the Blind Fury
  • John Ajvide Lindqvists Låt den rätte komma in (omläsning)
  • Swedish Zombies novellantologi (olika författare) 13 svarta sagor
  • Lova Lovéns novell Dead Woman
  • Emanuel Blumes novell Valrossen

Ingen av verken är hittills recenserad på bloggen då jag försöker balansera vardagsnöjen med sommarkurs och då jag försöker att ha lite semester i den mån jag kan från bokbloggen. Juli månad har gett mig förmånen att läsa ut 7 verk och närmare bestämt 1596 sidors läsning. Bäst i juli måste jag fortfarande säga att min omlästa älskling, Låt den rätte komma in, är. Detta är tredje eller fjärde gången som jag nu läser den och jag ser fortfarande nya saker, inser dess genialitet och accepterar att den är ett mästerverk. Den här gången fokuserade jag främst på barnet som offer/förövare/hjälte i enlighet med kursuppgiften och hittade både offer och förövare (och detta i båda huvudkaraktärerna!).

I augusti kommer jag snart att återgå till det normala (jobbet börjar på måndag) och jag hoppas att jag ska kunna ta itu med alla recensioner och att jag får till den där regelbundna morgon- samt kvällsläsningen som brukar gå hand i hand med jobbveckorna. Jag har faktiskt saknat den regelbundenheten en del. Jag hoppas att augusti bjuder mig på lite mer sol, en hel del fina stunder med en bok och levande varelser jag håller mycket av.

Kommentera gärna!

