En tisdagsenkät à la Kulturkollo:

Kulturkollo efterfrågar sommarens bästa upplevelser av olika slag. Jag menar att sommaren förhoppningsvis inte räknas som slut ännu, och har med detta valt att nämna vissa upplevelser som knappt hunnit svalna:


Sommarens…

…bästa bok: Jag vill här svara en bok som jag inte omläst, och om jag även bortser från två riktigt älskade noveller, så blir nog sommarens hittills bästa bok Keplers Stalker ändå.
…bästa tv/film: Oj, oj, om jag följer cirka samma tes som ovan och inte räknar omkollar, så får jag svara att Selicks Coraline nog var den bästa filmen jag sett i sommar (hittills). Jag vet ju så väl att den är baserad på boken med samma namn av Neil Gaiman (men den har jag inte läst)… Dock har jag omkollat en del bra också vill jag tillägga!
…bästa dag: Bästa och bästa (hela min och sambons minisemester var riktigt fin)?! Finaste dagen blev utan tvekan bröllopet vi gick på den 1:a augusti med allt vad det innebar!
…projekt: Här får svaret bli sommarkursen ”Barn och skräckfantastik” på 7,5 hp!
…skönhetsupplevelse: Fyra fina naturreservat!
…nya bekantskap: Här svarar jag framför allt två upptäckter författarmässigt – Stewe Sundin och Emanuel Blume.
…lärdom: Inget väder är dåligt väder för att läsa sommarkurs eller en god bok!
…kulturupplevelse: Något vidare kulturell har jag kanske inte varit på ett sätt, men jag har äntligen läst Kim W. Anderssons Alena, vilket jag tycker känns lite kulturellt på så vis att det var ett tag sedan jag åtnjöt en serieroman!


13 thoughts on “En tisdagsenkät à la Kulturkollo:

    • Elina skriver:

      Haha. Jag kan poängtera att jag inte gillade den på samma våglängd som två av de riktigt bra novellerna samt serieromanen som här omnämns i samma inlägg. Men om jag tänker ”bok” så blir det ändå den efter noga övervägande… ;o (;

    • Elina skriver:

      Sommarkursen har varit superintressant och nu inväntas slutliga domen i kursen! (: Men ett G och mer kunskap går jag garanterat ut ur kursen med! ;D

Kommentera gärna!

