Augustiläsningen:

Det har gått bra i augusti (i alla fall om man ser till antalet verk):

  • Kepler – ”Stalker”
  • Eva Ullerud – ”Grottan” (novell)
  • Lova Lovén – ”Pupillen” (novell)
  • Lena Ollmark – ”Mördaren i parken och andra skräckberättelser” (lättläst)
  • John Ajvide Lindqvist – ”När de döda vaknar” (lättläst)
  • Chris Wooding – ”Färglös”
  • Bali Rai – ”Sprickan” (lättläst)
  • Helena Sigander – ”Svindel och svek” (lättläst)
  • Mårten Melin – ”Ett värmeljus i din skalle”
  • Kim W. Andersson – ”Alena” (serieroman)
  • Kristoffer Leandoer – ”Namnsdagsflickan”
  • Bali Rai – ”Pistolen” (lättläst)
  • Kim W. Andersson – ”Love Hurts” (seriealbum)
  • Kim W. Andersson – ”Love Hurts 2” (seriealbum)
  • Lena Andersson – ”Var det bra så?” (lättläst)
  • Neil Gaiman – ”Coraline”

Det blev sammanlagt 16 verk lästa i augusti. Detta motsvaras av 2255 sidor. Sidantalet är också högre än vissa månader detta år, vilket jag ser som positivt. Jag förstår på ett sätt inte riktigt hur mycket värdefull tid jag fått med läsningen den här månaden (med tanke på att jobbet ändå började den 10:e, men jag tror att det har med mina klarare morgon- samt kvällsrutiner att göra).

Måste jag kora några slags jackpots för månaden så måste jag (än en gång) lyfta fram Keplers Stalker som nog utan tvekan var månadens största bladvändare, sedan måste jag kora två favoriter till, vilka utgörs av Kim W. Anderssons Alena samt Love Hurts. Båda övertygade mig och fick mig att på nytt upptäcka Kim W. Andersson!

Verk jag inte kanske har så mycket relation till, efter läsning, är Lena Anderssons Var det bra så? (som ni ser den lättlästa versionen) och Helena Siganders Svindel och svek (också den lättläst). Men så kan man faktiskt inte gilla allt på samma sätt!

Att förvänta i september i bokligare anda: recensioner (!), förhoppningsvis fina lässtunder både morgon och kväll, samt de där höstmysigare stunderna med en kopp varm choklad och kanske till och med en filt! Bokcirkeln jag går på drar även igång i september!

Kommentera gärna!

