Tisdagsutmaningen: Mitt ”lilla” 80-tal

”Veckans utmaning går ut på att minnas ditt -80-tal”, meddelar Kulturkollo.

Jag är född i april, 1989, så jag kan ju meddela att det verkligen blir ett ”litet” 80-tal för mig i och med att jag bara var en del av 80-talet tre kvartaler av ett år. Men tre kvartal av ett år är ändå något:

Vilken musik lyssnade du på? Jag vet i alla fall att det var mycket radio och även mycket Roxette. Jag vet också att mamma och pappa såg tidigt att jag gillade ABBA en hel del.
Vad läste du? Jag lyssnade på mamma och pappa som pratade, sjöng, och kanske även läste något som passade en riktig småtting på den tiden…
Vad såg du på? Jag såg mycket på min mamma och min pappa, på olika släktingar och också alla färgglada leksaker! Vi hade även hund och katt i hushållet och jag vet att de nosade på, och gosade med, mig då och då.
Vem/vilka var de stora idolerna? Mina stora idoler var såklart: mamma och pappa!

10 thoughts on “Tisdagsutmaningen: Mitt ”lilla” 80-tal

Kommentera gärna!

