”Love Hurts” & ”Love Hurts 2”

cover_story18Ja, jag vet knappt ens vart jag ska börja med dessa två verk. Jag tokälskade ju Alena och tänkte att: mja, ska man våga sig på detta nu? Mestadels kom dessa tankar för att jag var så rädd att jag skulle komma att bli besviken, för att jag var rädd för att mina förväntningar nu var för höga, och så vidare. Men det gick ju finemang detta! Jag älskade, i alla fall större delen, av de båda verken till månen och tillbaka!

Nu är det ju dock också så att love hurts och love hurts ännu en gång, när jag inser att jag slukade båda verken hela på kort tid… Och då gör kärleken till dessa verk faktiskt även ont för att man: A. Inte kommer kunna återuppleva alla enskilda älsklingar på samma sätt som första gången, B. Fastnar i känslan av att något just är slut och man så gärna vill ha mer, och C: Inte äger verken i fråga (men det går ju faktiskt att åtgärda!)!

Love Hurts är på något sätt den första kärleken och kärleken till den är mer speciell än den till Love Hurts 2. Samtidigt finns det spridda skurar med favoriter i båda verken och jag gillar hur de alla känns som välsmakande sprängkarameller… Det är krut i de flesta serienovellerna och jag kan inte låta bli att skratta till ibland trots mord, blod och kärlekens nyckfullhet!

webb_LH2Fortfarande känner jag ett ganska starkt behov av att prata om nästan var enskilda novell. Jag tvingade med detta sambon att läsa båda verken innan jag lämnade tillbaka dem till biblioteket (i hopp om att någon annan ska upptäcka och läsa!), men där fick jag tyvärr inte så mycket respons som jag hade hoppats.

Konstatera kan jag i alla fall angående Kim W. Andersson: han har humor, han har talang, han har fantasi, han kan skapa starka kvinnor, han kan vrida och vända på saker och ting, han kan mörker, han kan uttrycka sig, han kan ifrågasätta, han kan väcka frågor och han kan också ge en hel del svar…


Love Hurts
Författare: Kim W Andersson
Förlag: Kolik Förlag (2009)
ISBN: 9789186509323
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris


Love Hurts 2
Författare: Kim W Andersson
Förlag: Kolik Förlag (2014)
ISBN: 9789186509354
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris


Kommentera gärna!

