Varelserna: Uppror

uppror-nordin_magnus-30333349-2959015289-frntlFör att än en gång inte säga för mycket kommer jag endast mikrorecensera den fjärde delen i Magnus Nordins serien om ”Varelserna”. Ytterligare en gång kan vi se att titeln går hand i hand med huvudhändelsen i denna del då Emma, tillsammans med nyfunna kamrater, gör uppror (för vid detta lag inser vi att det finns fler fiender garanterat än de levande döda…

”Porten glider sakta upp, långa skuggor faller ljudlöst på det nötta stengolvet. De första döingarna kommer hasande över tröskeln, käftarna smäller ivrigt mot varandra som om de försöker äta luften som de suger in mellan sina ruttna tänder.” (sid. 29).

Jag är må hända inte exakt lika förtjust i den här fjärde delen, även om jag fortfarande uppskattar serien som sådan mycket och ändå gillar den här boken… Jag tycker nämligen att den här delen känns lite överdramatiserad i vissa avseenden och i specifika detaljer som jag stör mig på lite för mycket på för att kunna tycka annorlunda.


Uppror
Författare: Magnus Nordin
Förlag: Bergh (2015)
ISBN: 9789150220995
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris


One thought on “Varelserna: Uppror

Kommentera gärna!

