Septemberläsningen:

  • Therese Widenfjords Run, eat, repeat (novell)
  • Hermann Hesses Siddharta (månadens bokcirkelbok)
  • Magnus Nordins Uppror
  • Sofie Trinh Johanssons Barnvakten (novell)
  • Mim Sörenssons Flickan på centralen (novell)
  • Laini Taylors Mörk ängel

I september månad lästes alltså sex hela verk ut, ett av dessa har jag dessutom långtragglat med, men med detta inte sagt att det varit på grund av att den är dålig. Dessa sex verk utgörs i sin tur av 729 sidor. Jag kan konstatera att det blivit tre noveller och tre böcker av olika slag (en klassiker och två ungdomsromaner av olika karaktär) utlästa. Sidantalmässigt låter detta kanske inte så himla bra, så får jag trösta mig med att det egentligen blivit fler sidor lästa, men att jag inte orkar räkna alla sidor som läses i halvfärdiga verk för månaden (detta slutade jag upp med i somras någon gång för att det tog för mycket tid att räkna på det)… Jag har med detta läst en och annan sida (och i vissa fall mycket av de tre verk jag ytterligare påbörjat under månaden).

Jag har svårt att utse en månadens absolut bästa eftersom jag tycker jag läst mycket bra. Den jag gillade mindre av alla titlar ovan var dock utan att tveka (tyvärr) Hermann Hesses Siddharta.

I november är förhoppningarna ganska stora på att få lite extra tid för att läsa just skönlitteratur. Gärna uppkrupen med en filt eller ett täcke och i sällskap av te och varm choklad och gärna en katt! I övrigt ska jag vara kulturell och gå på teater!

Kommentera gärna!

