Run, eat, repeat

9789188185082_200Therese Widenfjords Run, eat, repeat skulle kunna tas för att vara en helt vanlig ögonblicksnovell. Ögonblicket kretsar kring en kvinnas träningsentusiasm och entusiasmen över att äntligen se resultat, känna sig taggad att fortsätta träna, att fortsätta bli stark och se ännu mer resultat framöver…

Men novellen är endast till synes just detta, för orden är noggrant utvalda och skickligt utplacerade för att skapa först denna synvilla, och för att sedan betyda så mycket mer – och – novellen blir med detta mycket mer än ytterligare en ögonblicksnovell… Det här är en rysare/skräckis helt i min smak kan jag meddela.

Jag tolkar till exempel in att den kvinnliga huvudpersonen börjar träna av en anledning och att hon verkar föredra att just springa och att hon dessutom verkar springa från något, eller några… Jag tolkar samma stycke, samma information, på ett något annorlunda sätt vid en andra snabbläsning av novellen och sådant där älskar jag! Jag gillar när inte allt är precis som det verkar och jag älskar när någon dessutom valt ord med omsorg! Det fantastiska är att jag dessutom hittar små detaljer i novellen som kanske gått mig förbi på ett helt annat sätt vid en första läsning än vad de gör vid en andra.

Jag måste säga att jag gillar den här novellen mycket och kanske extra mycket vid en andra läsning! Jag skulle därför rekommendera den som läser och tycker om (eller älskar den) vid en första läsning, alternativt den som läst och tyckt om (eller älskat den) vid en första läsning, att faktiskt läsa Run, eat, repeat en andra gång! Det är den utan tvekan värd!


Run, eat, repeat [Elektronisk resurs]
Författare: Therese Widenfjord
Förlag: Swedish Zombie (2015)
ISBN: 9789188185082
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris


3 thoughts on “Run, eat, repeat

Kommentera gärna!

