Oktoberläsningen:

Oktobers utlästa lyder som följer:

Sju verk lästes ut i oktober månad och dessa sju verk utgörs av 1619 sidor. Bara de tre sista titlarna läste jag ut den officiella läslovsveckan som nu varit och jag kände att jag lite tappade andan av att läsa alla de tre verken på hyfsat kort tid, så nu försöker jag bara hitta lusten att öppna nästa bok till läsning… Vilken det nu blir.

Tre verk skulle jag vilja utnämna till månadens absolut bästa: Nio Månader, Färjan och När hundarna kommer. Två riktigt bra verk ur skräckgenren och ett riktigt bra verk från ungdomshyllan, kan man sammanfatta dessa tre verk som. Bjärbos Djupa ro är också uppe i toppen för oktober och nosar, kan jag passa på att säga.

November kommer bjuda på lite mer mörker och ytterligare lite kyla. Jag kommer nog kura ihop mig i soffan ofta och värma mig med en kopp varmt, en bra bok och sällskap av mina pälsklingar (ja, katterna, då då)!

2 thoughts on “Oktoberläsningen:

Kommentera gärna!

