Mikrorecension: Den sovande och sländan

9789163884306Den sovande och sländan är en nytolkning och två sagor i en, men en ny touch, får man väl lov att säga. Neil Gaiman har skrivit texten och Chris Riddell har gjort de fantastiska illustrationerna.

”Hon lät hämta sin ringbrynja. Hon lät hämta sitt svärd. Hon lät hämta proviant, sedan lät hon hämta sin springare och därefter red hon ut ur slottet, österut.” (sid. 21).

Den här ångrar jag inte att jag äger, även om jag inte kan bestämma exakt hur mycket jag tycker om den… Jag tror nog att jag inte hade gillat den lika mycket utan alla fantastiska illustrationer så det är verkligen ett plus att texten och illustrationerna gifter sig så bra!


Den sovande och sländan
Författare: Neil Gaiman
Förlag: Bonnier Carlsen (2015)
ISBN: 9789163884306
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris


Kommentera gärna!

