Augustpriset…

…är ändå ett av alla priser jag uppskattar på flera sätt. Jag har hittat många av mina favoritförfattare den här vägen, många av de där riktigt bra och läsvärda böckerna (främst från barn- och ungdomsklassen) och igår fick jag efter kvällsträningen veta att Jessica Schiefauer tagit hem just den klassen med När hundarna kommer. ♥

Även om jag inte läst någon av de andra nominerade hittills så tycker jag att Jessica Scheifauer är en värdig vinnare då hon författat det bästa läset hittills i år (och jag tror att den kommer behålla den titeln, på fullaste allvar, när årsskiftet kommer).

Läs gärna Kulturkollos intervju med Schiefauer om ni missat detta! Den är lika läsvärd som När hundarna kommer (vilken ni också borde läsa om ni inte redan gjort)!

Kommentera gärna!

